Socialinė pedagoginė pagalba

Mokyklos socialinė pedagogė – Romena Balsienė.

Socialinis pedagogas – vaiko gerovės advokatas, ginantis, saugantis, globojantis, padedantis visiems vaikams, tėvams ir mokytojams – visiems, kuriems reikia pagalbos, kurie jos prašo.

Elektroninis paštas socpedagoge.graziskiai@vilkaviskis.lt

Tel. 8 671 68986

SOCIALINIO PEDAGOGO VEIKLA:

  • Padeda mokiniams adaptuotis mokykloje;
  • Teikia mokiniams reikalingas socialines pedagogines paslaugas;
  • Padeda spręsti mokinių lankomumo, užimtumo, elgesio ir socialines problemas;
  • Atstovauja ir gina vaiko teises mokykloje ir už jos ribų;
  • Vykdo prevencines programas;
  • Padeda tėvams ugdyti savo vaiką, suprasti jo socialinius ir psichologinius poreikius, jų teikimo svarbą. Informuoja tėvus apie jų teisę gauti socialinę pedagoginę pagalbą.
  • Siekiant užtikrinti vaiko gerovę bendradarbiauja su įvairiomis institucijomis.

 

SOCIALINIO PEDAGOGO PAREIGOS

  • įvertinti vaiko socialines problemas ir poreikius;
  • pasirinkti efektyvius darbo metodus;
  • planuoti ir dalyvauti socialinės pagalbos teikimo vaikui procese;

· kiekvienam vaikui, su kuriuo dirba socialinis pedagogas, užvesti bylą ir laikyti joje informaciją apie vaiko socialinę situaciją bei teikiamos pagalbos procesą;

· sprendžiant problemas ir priimant sprendimus neperžengti savo profesinės kompetencijos ribų;

· informuoti švietimo įstaigos administraciją, pedagogus, kitus specialistus apie probleminę situaciją, nepažeidžiant konfidencialumo;

· atsakyti už darbe naudojamų metodų pasirinkimą ir korektišką jų panaudojimą;

  • konsultuotis su kolegomis ir prireikus siųsti vaiką pas kitus specialistus.

SOCIALINIO PEDAGOGO VERTYBINĖS NUOSTATOS

Socialinis pedagogas savo darbe vadovaujasi šiomis vertybinėmis nuostatomis:

  • pagarbos – kiekvienas yra vertas besąlygiškos pagarbos;
  • atvirumo – kiekvienas turi teisę į atvirą ir nuoširdų bendravimą;
  • tolerancijos – kiekvienas turi teisę turėti skirtingus įsitikinimus, vertybes, tautinę priklausomybę;
  • unikalumo – kiekvienas yra savitas ir nepakartojamas;
  • vaiko kaip asmenybės vertinimas;
  • nesmerkimo ir neteisimo – socialinis pedagogas neturi būti teisėjas;
  • empatijos – kiekvienas individas, grupė, bendruomenė turi tikėti, kad bus suprasti;
  • priėmimo – kiekvienas individas turi teisę būti priimtas toks, koks yra, o ne toks, kokį nori jį matyti socialinis pedagogas;
  • konfidencialumo – vaikų bylos ir jose sukaupta informacija turi būti saugoma tik socialiniam pedagogui prieinamoje vietoje ir gali būti pateikiama kitiems tiktai gavus tėvų arba teisėtų globėjų sutikimą ir būtina laikytis paslapties apie vaiko problemas išlaikymo principų;
  • neteisimo – socialinis pedagogas neturi būti teisėjas;
  • pasitikėjimo – socialinis pedagogas neturi rodyti įtarumo ir nepasitikėjimo vaiku.

Gimnazijos socialinis pedagogas dirba vadovaudamasis tarptautiniais vaikų teises ir interesus reglamentuojančiais dokumentais, Lietuvos respublikos konstitucija, Lietuvos respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos vyriausybės nutarimais ir kitais norminiais aktais, pareigine instrukcija, etikos principais.

 

TIK ŽINODAMA PROBLEMĄ GALIU TAU PADĖTI!

Paruošė Socialinė pedagogė Romena Balsienė
Peržiūros: 981