Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“

 

Projekto Nr. 10-012-P-0001
Projekto trukmė: 2024 m. sausio 31 d. – 2026 m. balandžio 30 d.

Projekto finansavimo suma – 120 020 428,53 Eur.

Tinkamų finansuoti lėšų suma – 120 077 883,61 Eur.

Vilkaviškio rajono savivaldybei skiriama lėšų suma – 3 187 758,20

Projekto aprašymas

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

Projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ tikslas – projekte dalyvaujančiose Lietuvos savivaldybėse sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 36 Lietuvos savivaldybėse (II srautas).

Projekto veiklos:

1) mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;

2) infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;

3) mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas;

4) konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;

5) projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos). Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai.

Projekto tikslinės grupės - bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.

Tūkstantmečio mokyklų programoje dalyvauja 8 Vilkaviškio rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklos: Vilkaviškio „Aušros“ gimnazija, Vilkaviškio r. Kybartų Kristijono Donelaičio gimnazija, Vilkaviškio r. Pilviškių „Santakos“ gimnazija, Vilkaviškio r. Gražiškių gimnazija, Vilkaviškio Salomėjos Nėries pagrindinė mokykla, Vilkaviškio „Ąžuolo“ progimnazija,  Vilkaviškio r. Kybartų „Saulės“ progimnazija, Vilkaviškio pradinė mokykla.

Vilkaviškio r. Gražiškių gimnazija yra projekto partnerė ir įgyvendina 1-3 punkte numatytas veiklas:

1. STEM inkubatoriaus įrengimas: įrengtas STEM inkubatorius, kuriame vykdomos integruotos STEM dalykų formaliojo ugdymo matematikos, biologijos, chemijos, fizikos ir gamtos mokslų bei informatikos pamokos, integruotos ir neformaliojo ugdymo bei projektinės veiklos 5–8 ir I–II gimnazijos klasių mokiniams ir tiriamieji darbai III–IV klasių mokiniams, pasirinkusiems STEM mokomuosius dalykus.

2. Įrangos ir priemonių įsigijimas emocijų pažinimo, poilsio ir nusiraminimo kambariams: 2 kabinetams (po 1 kabinetą Gražiškiuose ir Bartninkų skyriuje) bus įsigytos modernios psichikos sveikatą stiprinančios sensorinės priemonės ir įranga streso valdymui, nusiraminimui, dėmesio sukaupimui, emocijų atpažinimui ir jų valdymui, tarpusavio ryšio formavimui, bendravimo skatinimui ir kt. Šiose erdvėse mokiniai galės atsipalaiduoti, atlikti įvairias užduotis, žaisti, pailsėti, nusiraminti.

3. Mokytojų, pagalbos vaikui specialistų, mokinių, šeimų lyderystės kompetencijų stiprinimas:

- Mokytojų, pagalbos vaikui specialistų, mokinių, šeimų lyderystės kompetencijų stiprinimas dalyvaujant mokymuose mokyklos bendruomenei.

- Kolegialus mokymasis ir naujovių pritaikymas pamokose dalyvaujant tęstiniame projekte „Kolega-kolegai“.

4. Kultūrinių edukacijų programos parengimas ir įgyvendinimas. Programoje numatytos veiklos organizuojamos taikant universalaus dizaino principus, integruojant į formalųjį (dailės pamokas) ir neformalųjį švietimą.

5. Dalyvavimas gamtosauginių mokyklų programoje. Gimnazijos bendruomenė, kryptingai stiprindama gimnazijos aplinkosauginį vaidmenį visuomenėje, dalyvauja gamtosauginių mokyklų programoje ir siekia „Žaliosios vėliavos“ apdovanojimo ir sertifikato darnaus vystymosi švietimo srityje.

Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4-5 punkte).

Siekiami rezultatai

  • Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
  • Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
  • Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis;
  • Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose;
  • Sumažėję mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projekte dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų;
  • Padidėjusi ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo procese dalyvaujančių 3–5 metų amžiaus vaikų dalis;
  • Padidėjusi integruotai bendrosios paskirties klasėse ugdomų mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, dalis;
  • Padidėjusi tris ir daugiau valstybinių brandos egzaminų išlaikiusių abiturientų dalis;
  • Padidėjusi pareigybės dalis, tenkanti vienam pedagoginiam darbuotojui;
  • Padidėjusi neformaliojo švietimo veikloje dalyvaujančių mokinių dalis.
Peržiūros: 20